Ponedjeljak, 1 Septembra, 2025

Upozorenja zbog prijevoznika: Država u najvećoj blokadi od rata, ako stanemo 10 dana, BiH će stati!

Glavni koordinator Konzorcija logistike BiH Velibor Peulić sastao se danas, 1. septembra, s predstavnicima kluba SDA u Parlamentu BiH, Edinom Ramićem i Midhatom Čauševićem.

Ramić je istakao kako ne odlaze samo vozači iz BiH već i kapital ove zemlje te da najveći odgovornost snosi Ministarstvo komunikacija i prometa BiH na čijem čelu je Edin Forto, ali i Ministarstvo finansija BiH.

“Svjedoci smo dešavanja na raskrsnicama i saobraćajnicama, ako se nastavi problem sazvat ćemo hitnu sjednicu i zahtjevati reakciju nadležnih institucija”, rekao je Ramić.

Čaušević je dodao da je prije godinu ukazao na problem s kojima se susreću prijevoznici, da je uputio pitanje ministru Fortu.

“Nikada se nije udostojio da dođe pred zastupnike i odgovori. Ni u pisanoj formi. Drugo pitanje sam ponovio opet nakon pola godine. Pitao sam je li Ministarstvo u međuvremenu nešto konkretno poduzelo. Nije ni na to odgovorio niti je stao pred zastupnike i obrazložio.

Posljedice toga danas svi osjećamo. Ovo je rezultat nerada i bahatosti ministarstva Forte i drugih koja se naslanjaju na ovo. To je sve dovelo da imamo kontrolirane blokade i da se nezadovoljstvo izražava preko protesta koji su širom BiH. Ovo nije lokalni problem, ovo je državno pitanje i mora država reagovati”, rekao je Čaušević.

Dodao je da su predstavnici prijevoznika u BiH svjesni da je dio njihovih problema vezan za Europsku uniju i Europsku komisiju i da su spremni sarađivati s njima.

“Ali mnogo više problema je vezano s državom BiH”, istakao je.

Naglasio je kako je BiH od poslije rata do danas u najvećoj blokadi, kao i njeni građani.

“Uputit ćemo apel da se reaguje, jer ako ne budu reagovali imat ćemo veće posljedice. Prijevoznici su krvotok bh. društva. Neka 10 dana blokiraju snabdijevanje, svi će to osjetiti. Apelujem da se ozbiljno shvate njihovi zahtjevi”, istakao je Čaušević.

Peulić je rekao da se Konzorcij logistika obratio svim političkim strankama, komisijama i da od Komisije za saobraćaj nijednom nisu dobili odgovor. Dodao je da su se nadali da neće doći do ovog dana i blokade.

“Naša četiri osnovna zahtjeva su: Prvi i osnovni je ‘Prestanite nas hapsiti u EU’. Vozač iz BiH je uredno zaposlen, ima ugovor o radu, plaća doprinose i nadamo se da sporazum koji je najstariji sporazum između EU i BiH. To je ART sporazum. Ako je vozač zaposlen u Bosni i Hercegovini, on radi u našoj transportnoj kompaniji, a ART sporazum, najstariji između EU podrazumijeva da daje pravo BiH da može obavljati transportne zadatke na teritoriji EU. Imali smo sastanak s predstavnicima Europske komisije”, kazao je Peulić i naglasio da je Savezni sud države Austrije potvrdio da je vozač iz BiH u pravu i da je boravak samo kad je vozač na tlu Europske unije.

Dodao je da ART sporazum pruža 2.160 sati i da nemaju ništa protiv biometrijskih otisaka, ali da naprimjer tri odlazak iz Mostara u Ploče u toku jednog dana, ne mogu računati kao tri dana boravka u EU.

“Naš drugi zahtjev je da ne ostanemo posljednja zemlja u Europi u kojoj se ne može vratiti 50 posto trošarine. Dva entitetska premijera su nam dala svoju saglasnost. Pozivamo Komisiju za ekonomska pitanja da radi na tome”, rekao je Peulić.

Dodao je da je od Nove godine 48 mladih ljudi provelo po 48 sati u zatvoru, samo zato jer su radili svoj posao u transportnim kompanijama iz Bosne i Hercegovine.

Najavio je da će danas razgovarati i sa ministrom vanjskih poslova Elmedinom Konakovićem te je zatražio da se smanji zadržavanje na carinama i upozorio da su prijevoznici iz drugih država favorizovani na granicama Bosne i Hercegovine u odnosu na domaće prijevoznike.

“Tražili smo da se poveća bezbjednost drumskog saobraćaja tako što ćemo koristiti autoceste i da se može koristiti jedan tag”, kazao je Peulić.

Poručio je da su prijevoznici imali desetine sastanka s ministrom Fortom i da jedini danas nije zvao nijednog od prijevoznika.

“Gospodine ministre, ovdje ste izjavili ‘pravilnik je u mojoj ingerenciji’. Rekli ste ‘ja ću da popravim sve u pravilniku’, 12. maja. Dvadeset riječi smo tražili. Kada se vozač iz EU vraća u svoju državu da radi nosi kod 95 iz Austrije i Slovenije.

On po ovom pravilniku ne može početi raditi. U ovom pravilniku ministar je definisao koliko mora biti televizora, koliko sijalica. Koliko znamo na državnom nivou nemamo ministarstvo obrazovanja. Šta smo kazali da je preskočeno iz Povelje kvaliteta. Tamo fino piše IRU certifikat s QR kodom, nema falsifikata, nema ničeg. Ministar to nije ugradio. Praktička nastava 240 sati, da osoba mora obaviti nastavu. Taj pravilnik će nama uzeti 10 miliona KM, budžet BiH će biti nula KM. Naša ruka državnom ministru je uvijek ispružena. Zar vam nije čudno da ministar koji je zakazao press konferenciju u 13 sati nema vremena za 47.000 ljudi koji su u 6 sati zaustavili transportne jedinice”, kazao je Peulić.

Peulić je naglasio da od Forte očekuje da popravi pravilnik koji je samo u njegovoj nadležnosti i da doda 20 riječi, za što mu ne treba nikakva saglasnost.

DODAJ KOMENTAR:

Napomena: Poštovani, molimo Vas da se pridržavate pravila komentarisanja. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje ili bilo kakav drugi govor mržnje. Zadržavamo pravo obrisati takav komentar bez najave i objašnjenja.
POVEZANI ČLANCI

NAJNOVIJE