Prema definiciji koju je Evropska unija objavila prije pet godina, umjetna inteligencija predstavlja sposobnost nekog uređaja da oponaša ono što je ranije mogao činiti samo čovjek – učiti, zaključivati, kreirati i planirati. Još tada je umjetna inteligencija proglašena jednim od prioriteta EU, a njen razvoj u posljednjih nekoliko godina dosegao je neslućene razmjere.
BIHAĆ, 4. decembra – To je jedan od razloga pokretanja programa stručnog usavršavanja nastavnika u oblasti razvoja digitalnih kompetencija, kao i kompetencija u korištenju umjetne inteligencije, na Tehničkom fakultetu Univerziteta u Bihaću. S tim ciljem danas je potpisan Sporazum o saradnji s Pedagoškim zavodom Unsko-sanskom kantona.
Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću planira pokrenuti novi modularni program stručnog usavršavanja nastavnika, usmjeren na sticanje digitalnih i AI kompetencija koje su danas neophodne u savremenoj učionici. Ovaj pilot-projekat trebao bi započeti već početkom iduće godine, a pokrenut je na inicijativu profesora s Elektrotehničkog odsjeka.
Program obuhvata šest nivoa edukacije – od osnovne digitalne pismenosti do napredne primjene umjetne inteligencije u nastavi. Kroz svaki modul razvijaju se jasno definisani i mjerljivi ishodi učenja, usklađeni s Evropskim okvirom digitalnih kompetencija nastavnika. Svi koji uspješno završe program dobit će certifikat o stečenom znanju.
Pored svoje primarne uloge u obrazovanju studenata, Tehnički fakultet je već uključen u mrežu centara za regionalne kratke studijske programe u tehničko-tehnološkom području. Posebna vrijednost ovih programa ogleda se u mogućnosti uključivanja zaposlenika iz kompanija kojima su potrebna određena specifična znanja. Kroz sve ove aktivnosti, Tehnički fakultet Univerziteta u Bihaću, prateći savremeni razvoj digitalnih tehnologija, omogućava dodatnu edukaciju svima kojima je potrebna.
