24.3 C
Bihać
Nedjelja, 14 Augusta, 2022

Šta jesti i piti na visokim temperaturama: Namirnice za +30

Tokom toplih dana organizam prirodno traži laganiju hranu, bogatu vodom i mineralima, te vlaknaste namirnice s manjim udjelom masnoće

Kao prvo, so, suhomesnati proizvodi, pržena i masna hrana koja izaziva žeđ su na listi namirnica koje trebate izbjegavati! Organizam će vam sâm “signalizirati” čemu se trebate okrenuti: hrani koja se lakše vari, bogatoj vodom i mineralima, nemasnim namirnicama punim vlakana, voću i povrću i to naročito onom narandžaste, žute i crvene boje. Zato jedite kajsije, breskve, dinje, lubenice, mrkvu…
Na listi namirnica koje imaju zeleno svjetlo tokom ljeta su i mliječni proizvodi s niskim procentom masti. Oni će organizmu dati potrebnu dozu kalcija i proteina, a ako volite sir, radije izaberite svježi kravlji nego zrele sireve s visokim procentom masti. Ujutro spremite doručak koji sadrži integralni hljeb, namaz od svježeg sira, te odaberite paradajz, papriku ili krastavac. Za ručak predlažemo hladnu salatu od povrća koju ste začinili maslinovim ili bundevinim uljem, a za užinu odaberite hladni desert: rashlađeno bobičasto voće i orašasto voće koje možete pomiješati s jogurtom. Također, svježi voćni sokovi i fermentirani mliječni proizvodi s niskom koncentracijom masti koristan su izvor enzima, vlakana, vitamina i minerala.

Nezaobilazna voda!

Kako bismo ugasili žeđ najčešće ćemo odabrati hladne napitke, ali znajte da je za rashlađivanje i osvježenje bolje konzumirati tečnost sobne temperature ili čak topli napitak poput nezaslađenog čaja. Ne zaboravite, voda čini više od 60% našeg organizma. Voda nije samo obična tekućina: ona regulira elastičnost ćelijske opne, stabilizira njen prirodni bioelektrični potencijal i reguliše transport elektrolita i hranjivih tvari unutar ćelija.
Osobe veće tjelesne mase trebale bi unositi više vode u organizam, a računajte da čovjek prosječne građe treba konzumirati oko dvije litre vode po izuzetno visokim temperaturama kako ne bi došlo do dehidracije. Odličan izbor je voda aromatizirana voćem i začinima, kao dodatan izvor vitamina i minerala. S druge strane, alkohol, gazirana i slatka pića, kao i kafa samo će pojačati proces dehidracije jer stimulišu izlučivanje tečnosti. Napomena: Alkohol sprječava lučenje hormona vazopresina (antidiuretski hormon), zaduženog za održavanje opskrbe vodom nervnih stanica, koje sadrže i najviše receptora za taj hormon.
Evo još prijedloga: raznovrsne lagane supe i čorbice od povrća, te obilne salate osvježit će vas, a organizmu dati sve ono što mu u ovim vrelim danima treba.

Dodaj komentar:

POVEZANI ČLANCI

Najnovije

58,466LikesLikes
8,496SljedbeniciPratite
1,287PretplatnikaPretplati se