Evropska komisija od 12. oktobra počinje postepenu primjenu novog Sistema ulaska i izlaska u zemlje Schengen zone, a to će stvoriti ozbiljne probleme, kazao je za RTRS Neđo Mandić predsjednik Udruženja za međunarodni transport Srbije.
Problem će u startu imati prevoznici. Ako se i oni ne isele u evropske zemlje, oni prestaju da rade jer nema ko da vozi. Ali veći problem će imati vlasnici robe, uvoznici, izvoznici, proizvođači i stanovništvo jer robu zapadni Balkan neće dovesti, nijedan prevoznik iz evropske zemlje neće robu sa naših prostora voziti u EU, rekao je Mandić.
Kazao je da će roba nedostajati tržištu, privredi, građanima i to će biti problem.
– Vozaču je najlakše, on se pokupi, ode u neku drugu zemlju gdje ga jedva čekaju da dođe, jer ih nedostaje u svakoj zemlji, istakao je Mandić.
Evropska komisija od 12. oktobra počinje postepenu primjenu novog Sistema ulaska i izlaska u zemlje Schengen zone (Entry/Exit System – EES), koji će u punoj funkciji biti od 10. aprila naredne godine. Ovaj digitalni sistem, zasnovan na biometrijskoj provjeri putnika, predviđa skeniranje lica i otisaka prstiju prilikom prelaska granica, što bi moglo izazvati značajne posljedice i za građane i za privredu Zapadnog Balkana.
Predsjednik Udruženja za međunarodni transport Srbije Neđo Mandić upozorio je da će u startu najveći teret snositi prevoznici. „Ako se oni ne isele u evropske zemlje, prestaju da rade jer nema ko da vozi.
Ali veći problem će imati vlasnici robe, uvoznici, izvoznici, proizvođači i stanovništvo jer robu Zapadni Balkan neće dovesti – nijedan prevoznik iz evropske zemlje neće je sa naših prostora voziti u EU“, kazao je Mandić, dodajući da će tržištu i građanima nedostajati osnovne robe.
S druge strane, direktor Granične policije BiH Mirko Kuprešaković krajem avgusta u razgovoru za “Dnevni avaz” istakao je da Bosna i Hercegovina nema direktne obaveze u implementaciji sistema, budući da će se sve procedure odvijati na graničnim prijelazima zemalja članica EU, prije svega Hrvatske.
– Putnici će morati izaći iz vozila, ući u prostor gdje su postavljene kamere i obaviti biometrijsku provjeru. Vidjet ćemo hoće li to stvarati gužve, naročito na aerodromima – kaže Kuprešaković.
On naglašava da bi za BiH najpovoljnije bilo što brže članstvo u Evropskoj uniji. „Ubijeđen sam da to možemo, jer su svi uvjeti koje je EU postavila pred Graničnu policiju BiH ispunjeni. Na nedavnom sastanku s Frontexom predložili smo da njihove jedinice budu raspoređene na granicama BiH sa svim susjednim zemljama, kako bi se efikasnije borili protiv kriminala, terorizma, krijumčarenja i nezakonitih migracija.“
Kuprešaković se osvrnuo i na stanje graničnih prijelaza, navodeći da često najviše frustracija osjećaju upravo službenici GPBiH, a zatim građani.
„Nažalost, mi ne učestvujemo u planiranju i gradnji prijelaza. Povećan je broj turista, vozila, teretnog saobraćaja, a kapaciteti graničnih prijelaza ne prate taj rast.
Na to stalno upozoravamo Ministarstvo sigurnosti, Vijeće ministara i Upravu za indirektno oporezivanje, koje su zadužene za infrastrukturu“, zaključio je Kuprešaković.