Izgradnja dugo očekivane brze ceste Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica s Republikom Hrvatskom trebalo bi da počne na proljeće 2026. godine. Riječ je o jednom od najvećih infrastrukturnih projekata u Unsko-sanskom kantonu, ukupne dužine 47 kilometara, koji će značajno unaprijediti povezanost Krajine s ostatkom zemlje i Evropskom unijom.
Prema procjenama iz 2021. godine, vrijednost projekta bila je oko 500 miliona eura, no usljed rasta cijena očekuje se da će konačna cifra biti i viša. Radovi bi trebali trajati između četiri i šest godina.
Javna eksproprijacija u toku: vlasnici iz Cazina pozvani da se izjasne
U okviru priprema za gradnju, JP Autoceste FBiH je 15. jula 2025. objavilo javni oglas kojim poziva vlasnike nekretnina na sporazumno rješavanje imovinsko-pravnih odnosa. Oglas se odnosi na vlasnike zemljišta na području Grada Cazina, u katastarskim općinama Pjanići, Begova Kafana i Mutnik.
Vlasnici imaju rok od 15 dana da se jave u prostorije JP Autoceste FBiH u Sarajevu (ulica Hamdije Kreševljakovića 19) svakim radnim danom od 8 do 16 sati. U protivnom, ako se ne odazovu u predviđenom roku, smatrat će se da nisu zainteresirani za sporazumno rješavanje, te će postupak eksproprijacije biti nastavljen pred nadležnim organima u skladu sa Zakonom o eksproprijaciji. Za prvu fazu eksproprijacije, koja obuhvata dionicu Bihać – Cazin na području katastarske općine Kralje, već je osigurano 20 miliona KM.
Sve dodatne informacije zainteresovani mogu dobiti na telefone 033/277-919 i 033/277-901 ili kod kontakt osoba Adnana Mahmutagića i Samira Selimovića.
Grad Bihać i gradonačelnik Elvedin Sedić pozdravili su početak aktivnosti, ističući da će nova cesta osnažiti ekonomsku povezanost Unsko-sanskog kantona i stvoriti funkcionalnu urbanu cjelinu.
Podrška iz regiona i Evrope
Projekt je podržan i na državnom i međunarodnom nivou. Ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto je na sastanku sa slovenskom ministricom infrastrukture Alenkom Bratušek dogovorio da se ova trasa kandidira za status evropskog cestovnog koridora u okviru TEN-T mreže, što bi omogućilo lakše finansiranje i povećalo strateški značaj krajiških graničnih prelaza prema EU.
Predloženi koridor obuhvata dionicu Podgorica – Hum – Šćepan Polje – Sarajevo – Velika Kladuša/Maljevac – Novigrad – Jurovski Brod/Metlika – Novo Mesto.
– Krajina godinama trpi zbog loše povezanosti. Uvrštavanje ovog pravca u evropsku mrežu otvara nove mogućnosti za razvoj i integraciju – poručio je ministar Forto.
Idejni projekti završeni, slijede nove faze
Iz JP Autoceste FBiH su potvrdili da je idejni projekat za dionicu Bihać – Cazin već završen, dok je za Cazin – Velika Kladuša idejno rješenje u izradi. Po njegovom okončanju krenut će i eksproprijacija na toj dionici.
Kantonalni ministar građenja Almir Imširović najavio je izgradnju četiri saobraćajne petlje na dionici Cazin – Velika Kladuša za priključak lokalnog saobraćaja na brzu cestu, kao i uređenje graničnog prelaza Maljevac, uključujući i novi kružni tok koji bi rasteretio promet u Velikoj Kladuši.
Očekuje se da će ovaj infrastrukturni projekat od strateške važnosti za regiju značajno unaprijediti mobilnost, ekonomiju i kvalitet života građana Unsko-sanskog kantona.