U odnosima ćete osjetiti najviše boli i najviše zadovoljstva. Postati svjesniji sebe i dati novostečenoj svijesti jasan, pun ljubavi i autentičan glas poboljšat će vaše odnose. Kada naučite kako bolje komunicirati u vezi, svi će se vaši odnosi poboljšati.
Komunikacijski problemi mogu dopustiti da emocije ili logika preokrenu situaciju, izmišljajući priče samo da biste otkrili da ono što ste mislili nije istina.
Ako pružate “tihi tretman”, zamislite koliko je to štetno. Možda se plašite reći svoju verziju istine jer biste mogli izazvati burne reakcije. Ako skrivate emocije i mišljenja od drugih, nećete se osjećati povezanima. U konačnici ćete osjećati više ogorčenosti nego povezanosti.
Neposjedovanje odgovarajućih komunikacijskih vještina u vezi šteti vam, ali nije vaša krivnja. Sve ove taktike i načini komunikacije preneseni su vam nasljednikom. To je dar od vaših roditelja, baka i djedova. Ovi obrasci rješavanja sukoba duboko su ukorijenjeni u vašoj psihi.
Stoga, parovi koji redovno koriste ovih pet fraza imaju male šanse da ostanu zajedno.
“Uvijek sve ja radim”
Kada ste nervozni zbog partnera ili nekoga bliskog, nemojte koristiti “uvijek” i “nikad”. To uključuje izjave poput: “On me nikad ne cijeni” ili “Ja sam uvijek ta koja se brine o svemu”.
“Sve” bi mogla biti još jedna opasna riječ ako je koristite za generaliziranje. Na primjer, kada se vaš partner žali, vi odgovarate: “Sve što kažeš je negativno.”
Fraze poput “on uvijek” ili “ona nikad” su izjave koje ograničavaju drugu osobu. Iako možda mislite da osoba uvijek ili nikad nešto ne radi, to nije stvarnost. Stvarnost se mijenja iz trenutka u trenutak. Viša misao kaže da vi stvarate svoju stvarnost. Izjave “Uvijek” i “nikad” izbjegavaju biti prisutni s onima koje volite.
To je ujedno i način izbjegavanja preuzimanja odgovornosti za vlastitu ulogu u situaciji okrivljavanjem druge osobe. Slušajte priče koje sami sebi pričate kada ste uznemireni. Te priče nisu ono što jeste. Ne dolaze iz vašeg srca i neće poboljšati vaše odnose.
“Povrijedio/la si me”
Fraza “Osjećam se povrijeđeno” razlikuje se od “Povrijedio/la si me”. Stoga koristite izjave s “ja” prilikom komunikacije.
Korištenje “ja” izjava umjesto “ti” način je jasne komunikacije i komunikacije bez okrivljavanja. Autentična komunikacija koristi “ja” izjave. Nije sebično i ne znači da vam je stalo samo do sebe.
“Ja” izjave su izravne i iskrene. Takve izjave su način da preuzmete odgovornost za to kako se osjećate i vratite svoju moć. Ne krivite partnera za svoje osjećaje.
Istraživanja su pokazala da komunikacija usmjerena na srce pokazuje ranjivost. “Osjećam se povrijeđeno/a” je ranjivo. “Zločest/a si” ili “Povrijedio/la si me” su napadačke.
“Za sve si ti kriv/a”
Dobra komunikacija zahtijeva prostor i usporavanje. Većina nas komunicira reaktivno. Reagujemo na nešto i govorimo prije nego što imamo vremena razmisliti o onome što smo upravo čuli ili vidjeli. Razvijte vještinu čekanja na odgovor.
Možda trebate pričekati minutu. Drugi put ćete možda morati pričekati nekoliko dana. Ovisi o situaciji. Većina nas pretjeruje i ne daje sebi dovoljno vremena da obradimo stvari koje nas uznemiruju.
Odvojite vrijeme i usporite. Osjetite utjecaj uznemirujuće situacije. Naučite obraditi svoje neugodne osjećaje. Istraživanja naglašavaju da je artikuliranje emocija, sebi ili drugima, ključan korak za zdravu emocionalnu obradu.
“Više ne slušam”
Čekanje na odgovor je moćno, posebno kada ste uznemireni, pokazalo je jedno istraživanje. Kada ste uzemireni i isprovocirani, vaša logika ne funkcioniše ispravno. Prelazite u način borbe ili bijega, a vaša sposobnost slušanja nestaje. Stoga, aktivno slušajte. Morate dati ono što želite dobiti.
Najvrjedniji poklon koji možete dati nekome koga volite je vaša prisutnost i to da ste tu za njih. Slušajte ih. Pobrinite se da razumijete što pokušavaju reći. Prestanite biti toliko fiksirani na svoje gledište i razjasnite i provjerite s drugom osobom što vam žele reći.
To možete učiniti tako da ponovite ono što ste ih upravo čuli da govore. Upotrijebite ove riječi: “Ono što čujem da govorite je…” Zatim im recite što ste shvatili da su rekli. Bit ćete iznenađeni koliko često krivo shvatite što govore.
Učinite da se osjećaju saslušanima i shvaćenima i otvorit ćete im vrata da i oni dožive isto. Možda mislite da ste iskreni, ali reći istinu je lakše nego učiniti. Vaša istina je obavijena ciljevima drugih ljudi koji žele održati mir i biti prihvaćeni.