Ponedjeljak, 4 Augusta, 2025

Električni automobili nisu jednostavni kao što se čine, koliko koštaju “osjetljivi” dijelovi?

IZVORklix.ba

Vrijeme asimiliacije je prošlost i električni automobili počinju više ličiti na obične automobile. Iako kažu da su jednostavni za održavanje i načelno se manje kvare od rivala sa SUS motorima, ipak postoji jedna komponenta za koju se pretpostavlja da nikada ne bi trebala otkazati.

U ne tako dalekoj prošlosti nije bilo toliko opcija za odabir pogonskog goriva kod automobila, pa se odluka često vrtila između benzina ili dizela. Danas imamo više opcija s hibridima i navodno, jednostavnijim električnim pogonom.

Vjerovatno ste već čuli da se oni rjeđe kvare jer imaju manje pokretnih dijelova. Tačnije, SUS motor ima oko 100, a električni motor samo četiri pokretne komponente.

Pošto baterija košta oko 40 posto vrijednosti automobila prvo na šta sumnjamo kada su kvarovi u pitanju je ona. Međutim, postoji jedna komponenta u pogonskom sklopu za koju proizvođači ne nude tako dugu garanciju kao za bateriju.

Istina je da ćete uštedjeti na održavanju, jer dok je vozilo u garanciji obično se samo, svake dvije godine, zamijeni samo filter klime i obavi vizuelni pregled. Međutim, pretpostavlja se da je električni motor komponenta koja nikada neće otkazati, a može otkazati. Važno je imati na umu da električni motori rade na vrlo visokim naponima – preko 600 V – i generišu mnogo topline koja može spaliti ležajeve ili četkice.

Motori električnih automobila nisu besmrtni. Zamjena istrošenih ležajeva u elektromotoru skupa je kao zamjena sistema ubrizgavanja u dizel motoru. Dakle, elektromotori nisu toliko dokazani kao motori s unutrašnjim sagorijevanjem, a kupci električnih automobila ustvari prikupljaju vrijedne informacije za proizvođače.

Kod elektromotora, nisu samo četkice najsklonije kvarovima; inverter također može otkazati. Kada se to dogodi, automobil se neće pokrenuti kada uđe u “zaštitni” režim, na šta vas upozorava. Inverter se ne popravlja; u potpunosti se mijenja, a košta između 1.000 i 4.000 eura, u najmanju ruku.

Ako bilo koji od ležajeva otkaže, primijetit ćete zveckanje elektromotora i neophodno je potražiti tehničku pomoć, jer to može uzrokovati probleme s pregrijavanjem. To se obično označava lampicom upozorenja na instrument tabli i može uzrokovati oštećenje izolacije kabla, gubitak snage ili nemogućnost pokretanja motora, pored oštećenja namotaja rotora.

Još jedna osjetljiva komponenta je osovina rotora. Ako se usljed jakog udara u nesreći debalansira, to uzrokuje ubrzano trošenje ležajeva motora. Primijetit ćete to jer se ovaj kvar manifestuje poput SUS motora, trzanjem i gubitkom snage. A popravak je skup.

Koliko košta ovaj servis? Zamjena kompletnog elektromotora u Volkswagenu ID.4 košta između 4.000 i 8.000 eura, ne uključujući troškove rada. U Teslinom Modelu 3, jedan motor košta između 2.500 i 6.000 eura; zamjena spomenutih ležajeva košta najmanje 1.500 eura, a oko 4.000 eura ako ih sve zamijenite, a praksa je da se svi mijenjaju.

DODAJ KOMENTAR:

Napomena: Poštovani, molimo Vas da se pridržavate pravila komentarisanja. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje ili bilo kakav drugi govor mržnje. Zadržavamo pravo obrisati takav komentar bez najave i objašnjenja.
POVEZANI ČLANCI

NAJNOVIJE