Ponedjeljak, 8 Decembra, 2025

Ako do 15. januara iz Brisela ne dobiju pozitivne odgovore: Transportne kompanije iz BiH i Srbije idu u blokadu

Ako do 15. januara sljedeće godine iz Brisela ne dobiju pozitivne odgovore na njihove zahtjeve, drumski prijevoznici okupljeni u Konzorcijum Logistika BiH i Pumedtrans iz Srbije posegnut će za zajedničkim protestom. Zaključeno je to na zajedničkoj sjednici ove dvije vodeće transportne organizacije, a njihov osnovni zahtjev je hitna izmjena režima 90/180 za profesionalne vozače.

Šengenski prostor
Od Evropske komisije i država članica praktično traže hitnu regulaciju izuzetka za profesionalne vozače iz Srbije i BiH, bilo kroz produženje broja dana ili određivanje posebnih koridora za kretanje vozila i profesionalnih vozača kroz zonu Šengena, uvođenje specifičnog statusa radnika u prekograničnom transportu, osiguranje mehanizma kojim će dokaz o zaposlenju u prijevozničkoj firmi ili vozačka kvalifikacija biti osnova za duži boravak, uz uslov da ulazak i izlazak bude teretnim vozilom i da boravak u Šengenskom prostoru uvijek bude uz teretno vozilo.

Bez ovih mjera, potcrtali su, transportni sektor obje države postaje operativno onemogućen.

– Nažalost, Vijeće ministara BiH, zajedno s drugim vladama iz regiona, nije moglo na kredibilan način da kod Evropske komisije zaštiti svoju transportnu industriju. Do 15. januara ćemo svim kanalima i načinima komuniciranja pokušati odobriti na neki način primjenu tih pravila koja su potpisana između naših država i Evropske unije. Ako se to ne desi, 15. januara ćemo u Beogradu imati posljednju konferenciju s najavom usporavanja lanaca snabdijevanja s prostora zapadnog Balkana i do tada ćemo obavijestiti izvoznike, uvoznike, sve naše vlade, a obavijestili smo asocijacije država gdje dolazimo – kaže Velibor Peulić iz Konzorcijuma za „Avaz“.

Druge zemlje
Naglašava da je, zbog svega, u toku velika seoba prijevoznika iz BiH i drugih zemalja u Sloveniju, Hrvatsku, Poljsku, Češku…

– Ako ne možemo raditi u svojim matičnim državama, onda moraju biti spremni da dolazimo na njihovo tržište. BiH je u Sloveniji imala 2.500 voznih jedinica, a do aprila će ih biti oko 5.000. U Hrvatskoj smo registrovali 125 novih firmi od početka godine. Međutim, očito je da se ne shvata o čemu se tu tačno radi. Jer, kada je u pitanju lanac vrijednosti u BiH, to je otprilike do milijardu KM koja će se prenijeti u druge države – govori Peulić.

Pametnom dosta
Peulić podsjeća da je ugrožen krvotok privrede BiH, jer se putem drumskog sektora obavlja više od 94 posto robnih tokova.

– Ako vam kažu resorni ministri da će naš problem biti riješen onda kada uđemo u Evropsku uniju, mislim da je pametnom dosta. Mi ne možemo čekati taj dan. Od 15. januara ćemo imati velike probleme prilikom prelaska državnih granica, a u aprilu će biti kulminacija – upozorava Peulić.

DODAJ KOMENTAR:

Napomena: Poštovani, molimo Vas da se pridržavate pravila komentarisanja. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje ili bilo kakav drugi govor mržnje. Zadržavamo pravo obrisati takav komentar bez najave i objašnjenja.
POVEZANI ČLANCI

NAJNOVIJE