Bosanskohercegovačka željeznička javna korporacija ima šest mjeseci roka da izradi idejno rješenje i prateće studije za stavljanje u funkciju Unske pruge.
Rok je predviđen ugovorom o dodjeli 200.000 KM za idejno rješenje i studije kojeg su prije nekoliko dana potpisali ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto i generalni direktor Bosanskohercegovačke željezničke javne korporacije Safet Sinanović.
Tek nakon toga će Ministarstvo, kako su saopćili, imati “jasne tehničke, finansijske i ekološke parametre na osnovu kojih će moći donijeti odluke o narednim koracima i mogućoj obnovi Unske pruge”.
Forto se pohvalio da ovim “vraćamo Unsku prugu u fokus nakon godina zastoja”, ali ono što zanima građane jeste hoće li i kada sjesti u voz i proći Unskom prugom, koja počinje od Bosanskog Novog do Bihaća u Bosni i Hercegovini, a završava u Kninu, u Hrvatskoj. O tome se godinama govori i ova pruga je godinama označavana kao prioritet, ali nikako da se realizuje.
Šta je sve, nakon izrade idejnog rješenja, potrebno uraditi kako bi se došlo do faze početka obnove Unske pruge i koliko vremena bi to moglo trajati, te koliko bi trebalo za samu revitalizaciju Unske pruge pitanja su koja smo uputili Ministarstvu komunikacija i prometa BiH. Odgovor čekamo.
Albin Muslić, zastupnik SDP-a u Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine koji dolazi iz Krajine, kazao je da odluku Forte u vezi izrade idejnog rješenja i studija tumači na način da se nešto pokrenulo na osnovu njegove zastupničke inicijative usvojene sredinom godine u Zastupničkom domu Parlamenta BiH da Ministarstvo na čijem je čelu Forto hitno poduzme aktivnosti na revitalizaciji Unske pruge, o čemu se govori decenijama.
– Unska pruga na više mjesta, sedam čini mi se, prelazi granicu BiH i Hrvatske i ona ne može biti projekat jedne države. To ne bi bio problem jer se može odrediti referentna tačka ulaska i referentna tačka izlaska, a ostalo bi bio trazitni dio kroz predjele BiH i Hrvatske, ne bi bilo zadržavanja. Ali to sve treba regulirati bilateralnim sporazumom sa Hrvatskom. Sve se može elegantno riješiti uz volju – istakao je Muslić.
Napomenuo je da je upravo bilateralni sporazum, osim izrade idejnog rješenja sa studijama koje je ugovoreno prije nekoliko dana, preduvjet za samu obnovu Unske pruge jer bez sporazuma studija koja se radi neće ništa riješiti.
– I pojedine hrvatske županije su zainteresirane za Unsku prugu jer bi imali benefite. Mnogo je elemenata u korist revitalizacije. Korist je za Unsko-sanski kanton pa i za Liku. Tu su pitanja zapošljavanja, otvaranja prostora za privredu, transport nafte. Ali studija je korak ka tome da se krene u revitalizaciju. Studija će dati odgovor ima li ekonomske svrhe – rekao je Muslić.
On je stava da bi trebalo proteći nekoliko godina do početka realizacije obnove Unske pruge ukoliko se bude zaista predano radilo, a da sama revitalizacija ne bi uzela mnogo vremena i da je tu itno osiguirati novac.
– Ima određenih građevinskih zahvata naročito na južnom dijelu gdje je potrebno popraviti kolosjek. Za taj dio infrastrukturnog opet treba saradnja dvije države. Treba i popraviti kontaktnu mrežu.
Sama revitalizacija Unske pruge ne bi uzela mnogo vremena. Manji je problem u odnosu na ovaj administrativni dio – zaključio je Muslić.
