Svima se barem jednom dogodilo: unesete PIN tri puta pogrešno i bankomat zadrži vašu karticu. Iako je to očigledno iz sigurnosnih razloga, mnogi ne znaju da postoje i drugi razlozi zbog kojih bankomat može “progutati” karticu – bilo da se radi o debitnoj ili kreditnoj kartici.
Strpljenje i kontakt s bankom obavezni su jer u takvim situacijama korisnici ostaju bez kartice na neko vrijeme, a u najgorem slučaju moraju platiti novu. Dobra vijest je da se kartica uvijek zadržava iz sigurnosnih razloga, kako bi vas i vaš račun zaštitila od krađe.
Tri najčešća razloga za zadržavanje kartice:
- Korištenje blokirane kartice – ako je kartica prijavljena kao izgubljena ili ukradena, ili ju je banka blokirala, bankomat će je automatski zadržati.
- Odugovlačenje nakon isplate gotovine – neki bankomati prvo isplate novac, a karticu vraćaju tek nakon. Ako korisnik predugo ostane ispred uređaja, kartica se automatski zadrži i šalje matičnoj banci.
- Tehnički problemi – oštećen čip ili kvar na uređaju mogu uzrokovati da bankomat zadrži karticu kako ne bi završila u pogrešnim rukama.
Posebni slučajevi i kriminalni utjecaji
Manipulirani bankomati i sumnjivi uređaji s neobičnim dodacima ili skrivenim kamerama predstavljaju rizik od krađe podataka. U takvim situacijama automat iz sigurnosnih razloga može zadržati karticu. Policija i banke savjetuju da se odmah kontaktira banka i nadležni organi.
Također, interna blokada računa – npr. zbog prekoračenja ili pitanja usklađenosti (compliance) – može uzrokovati da kartica ostane “zarobljena” u bankomatu.
U svakom slučaju, kada bankomat zadrži karticu, najbolje je ostati smiren i odmah kontaktirati svoju banku kako biste što prije riješili situaciju.