Subota, 23 Augusta, 2025

Ugostitelji u Makarskoj se žale: Gosti nam nemaju dobru kupovnu moć, sezona je lošija, biće nam sve gore

Još prije dva mjeseca iz razgovora s makarskim ugostiteljima koji su se žalili na manji broj gostiju, dalo se naslutiti da će ova turistička sezona biti izazovna u segmentu potrošnje po restoranima i kafićima. Iako je Turistička zajednica Makarska 5. avgusta zabilježila milion noćenja u Makarskoj, uz izraženo zadovoljstvo pozitivnim trendovima, ugostitelji nisu baš zadovoljni.

Kako su kazali, po potrošnji je sezona lošija za najmanje 20 posto nego lanjska, a uzroke vide u inflaciji u svim državama iz kojih dolaze gosti. Prema tvrdnjama Makarana, cijene su povećavali tek za 50 centi ili eventualno jedan evro, ali gosti koji su u Makarskoj nemaju dobru kupovnu moć kao što je to bilo lani i zadnjih godina.

Prema riječima radnika iz jednog ugostiteljskog objekta, sezona je lošija, ali kvaliteta uvijek prolazi.

“Istina, ova sezona je za 20 posto lošija nego prošla, a cijene smo povećavali tek 1. avgusta i to kafu za 50 centi ili hranu za jedan evro. Špica nam je ovog ljeta trajala samo dva dana, a gostiju nema toliko puno što dokazuju večernji sati. Evo, prođite Makarskom u 23 sata ili ponoć, naći ćete svugdje tri do četiri prazna parkirna mjesta. Grad je preizgrađen, plaže su zauzete ležaljkama i nema mjesta za kupače, a stanovi u novoizgrađenim zgradama su ljeti popunjeni vlasnicima iz inostranstva i njihovom rodbinom i svi uglavnom kuvaju kod kuće i ne posjećuju restorane. Biće nam sve gore dok je masovnog turizma. Tu su nam i gosti koji će noćenje platiti 50 evra i kuvaju u apartmanima, a s druge strane imamo i one koji plaćaju hotel 1.000 evra za noć i svi leže jedan do drugoga na plaži”, priča on.

Vlasnik dva restorana Hrvoje Kapulica govori da ovog ljeta ima manje gostiju koji i troše manje.

“Nekadašnji gosti su očito izabrali druge povoljnije destinacije. Evo, imao sam gosta iz Njemačke koji nam je u apartmane dolazio prije pet godina i htio je doći i sada, ali je otkazao kada sam ga upoznao s cijenama kojima se šokirao. Osim toga, i njemački gosti su izgubili izvrsnu kupovnu moć jer i kod njih nije bajno zbog recesije. Nijemci koji su iznajmili smještaj rekli su da ne mogu doći na večeru u restoran svako veče, već kuvaju u apartmanu i svi pitaju lokacije Lidla i Kauflanda. Ove godine je manje i mladih gostiju koji bi prijašnjih godina ispunili cijelu baštu prije odlaska u diskoteku. Sada tih mladih zapravo i nema više”, priča on.

Da je ova sezona lošija od 15 do 20 posto nego lani tvrdi i Manuel Erceg, konobar jednog od restorana.

“Gostiju ima, ali sve ređe sjede po restoranima. Ove godine očito kuvaju u apartmanima jer su redovi u trgovačkim centrima preveliki. Prijašnjih godina smo imali bar tri ture večere i kuhinja je radila iza ponoći, a ove sezone tek jednu koja završi najkasnije do 22 sata kada nastaje pustoš i izgleda kao da je neko isključio sklopku. Gosti pola sata čitaju cjenovnike pa ih snimaju i zbrajaju, a uz večeru čak ne naručuju ni piće”, kaže on.

Ivan Jezidžić, vlasnik još jednog restorana, kazuje da su cijene hrane iste kao i lani, gostiju ima, ali ne troše.

“Lani je gost dolazio na večeru četiri puta od pet dana ljetovanja, a sada dođe tek jedan put i kazuju da im je sve skupo. Svaka godina je priča za sebe, ali ova je stvarno jako loša”, kazao je Jezidžić dodavši kako je očito da su ove sezone najbolje profitirali trgovački lanci.

DODAJ KOMENTAR:

Napomena: Poštovani, molimo Vas da se pridržavate pravila komentarisanja. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje ili bilo kakav drugi govor mržnje. Zadržavamo pravo obrisati takav komentar bez najave i objašnjenja.
POVEZANI ČLANCI

NAJNOVIJE