Zahvaljujući snažnom zajedničkom nastupu prevoznika i logističkih firmi, te institucionalnoj podršci, odlučeno je da se primjena najavljenih radikalnih mjera odgodi do 4. maja 2025. godine.
Šta je postignuto?
Ministarstvo komunikacija i transporta BiH prihvatilo je sve ključne prijedloge Konzorcijuma i trenutno finalizira:
Pravilnik o povratu akciza,
Pravilnik o licenciranju prevoznika,
Integrisani sistem drumskih prevoznika,
Plan rasterećenja sektora,
Pravilnik o primjeni elektronskog teretnog lista (e-CMR).
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa osnovalo je platformu za koordinaciju inspekcija i otvorilo pitanje ukidanja parafiskalnih nameta. U međuvremenu je i Uprava za indirektno oporezivanje BiH donijela operativni plan s 10 ključnih mjera, među kojima je i uvođenje “zelenog puta” – brže procedure za protok robe i upravljanje praznim vozilima.
Politička i diplomatska podrška
Podrška je stigla i s političkog vrha – Elmedin Konaković, zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH, otvorio je dijalog s EU partnerima, oslanjajući se na evropske prakse, poput austrijskog modela 90/180. Vlada RS-a i Ministarstvo saobraćaja RS-a javno su prihvatili dogovorene mjere i izrazili spremnost za njihovu primjenu.
Sljedeći koraci
Konzorcijum Logistika BiH ostaje aktivan partner institucijama. Najavljeno je:
Tjedno izvještavanje o napretku,
Učešće u implementaciji i nadzoru dogovorenih mjera,
Transparentnost u komunikaciji s članicama i javnosti.
Prva kontrolna tačka je zakazana za 4. maj 2025. godine, kada će se procijeniti stepen realizacije. Ako rezultati izostanu – blokade nisu isključene.
Piše: GPMaljevac.COM