Samo na osnovu pada prihoda od prevoza roba i putnika dnevni gubitak za ŽFBiH iznosi oko 280.000 KM, a indirektne štete po bh. privredu biće znatno veće…
Zbog elementarne vremenske nepogode koja je zahvatila veći dio Bosne i Hercegovine dana 3. i 4. oktobra, došlo je do ozbiljnog oštećenja pruge i pružnih postrojenja na dionici Ostrožac-Grabovica u dužini od 17 kilometara, usljed čega je obustavljen kompletan putnički i teretni saobraćaj na pruzi Sarajevo-Čapljina-Sarajevo.
Samo na osnovu pada prihoda od prevoza roba i putnika dnevni gubitak za ŽFBiH iznosi oko 280.000 KM, a indirektne štete po bh. privredu biće znatno veće. U ovom trenutku ne mogu se predvidjeti stvarne, ukupne štete, niti rok za sanaciju željezničke infrastrukture, a kako bi se ponovno uspostavio redovan željeznički teretni i putnički saobraćaj – rekli su ovo iz Željeznica FBiH na pitanje u kojoj mjeri je oštećena pruga nakon poplava i klizišta u Hercegovini.
Na pitanje da li ŽFBiH mogu same popraviti prugu, oni su poručili:
– Stručne ekipe ŽFBiH su svakodnevno na terenu i utvrđuju stepen oštećenja željezničke infrastrukture. Najkritičnije mjesto je u na području Donja Jablanica, lokalitet Komadinovo vrelo, gdje su oborinske vode pokrenule ogromno klizište što je u potpunosti uništilo nekoliko propusta, te je pruga u dužini od 200 metara ostala visiti u zraku, što će iziskivati veće građevinske radove, a što prevazilazi kapacitete ŽFBiH. Eksperti moraju predložiti novo rješenje, s obzirom da je kompletan pejzaž izmjenjen i nedostaje zemljište koje je odnijelo klizište, u smislu izgradnje mosta, vijadukta, novog nasipa ili pak, djelimično izmještanje željezničke trase, a koje se mora rješavati u paketu sa cestovnom infrastrukturom. Izvođenja sanacionih radova u ovom obimu mogu potrajati više mjeseci – odgovorili su iz Željeznica FBiH.
Uprkos neprohodnosti, timovi Željeznica FBiH su normalizirali prugu do lokacije Komadinovo vrelo iz pravca Mostara, a iz pravca Ostrošca poduzimaju se radovi na uspostavljanju prohodnosti do željezničke stanice u Donjoj Jablanici, saznajemo u Željeznicama FBiH. No, i dalje ostaje veliki problem i pitanje mogu li sami sanirati posljedice katastrofalnih poplava i klizišta.