Na naše pitanje ministru upućeno još 1. februara o tome da li planira poduzeti korake ka ponovnoj uspostavi linije Sarajevo – Bihać, još nikada nije odgovoreno. No Forto je nedavno barem odgovorio na pitanje zastupnika o Unskoj pruzi.
Ponovna uspostava željezničke linije Sarajevo – Bihać-Sarajevo po svemu sudeći nije prioritet Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.
Kada je u pitanju područje Unsko-sanskog kantona, jedini prioritet je Unska pruga, koja počinje od Bosanskog Novog do Bihaća u Bosni i Hercegovini, a završava u Kninu, u Hrvatskoj, ali uopće nije poznato kada će krenuti njena obnova jer tek treba biti rađena studija opravdanosti, iako se ovome Ministarstvo na čijem je čelu Edin Forto posvetilo, kako navode, prošle i ove godine.
Na naše pitanje ministru upućeno još 1. februara o tome da li planira poduzeti korake ka ponovnoj uspostavi linije Sarajevo – Bihać, zbog čega je još nema i kada eventualno građani BiH mogu očekivati ovu vrstu povezanosti unutar BiH, još nikada nije odgovoreno.
Povod za pitanje bio je sastanak posvećen razvoju željezničke infrastrukture na relaciji Doboj – Tuzla – Zvornik i dalje prema Republici Srbiji.
No Forto je nedavno barem odgovorio na pitanje zastupnika u Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine o stavljanju u funkciju Unske pruge.
Nakon tvrdnji da je Ministarstvo prošle i ove godine posebnu pažnju posvetilo razvoju željezničkog sektora, pojašnjenja kako je željeznica važna i isplativa, navedeno je da su izazovi brojni, te da su potrebna grant sredstva i javni fondovi, kao i provođenje “reformi u cjelini”.
Nadalje ministar Forto posebno izdvaja željezničke pravce koji povezuju gradove u BiH sa Budimpeštom i sa susjednim zemljama.
– Potrebno je uložiti ogromne napore i sredstva u rekonstrukciju i modernizaciju željezničke infrastrukture, posebno sa aspekta tri željeznička pravca, Koridora Vc koji od juga na sjever Luku Ploče preko Šamca povezuje sa Budimpeštom, pravca koji preko Bosanskog Novog, Banje Luke, Doboja, Tuzle i Zvornika predstavlja glavnu vezu na osi istok-zapad, kao i pravca koji je predmet vašeg pitanja (Unska pruga) – navodi Forto u odgovoru na zastupničko pitanje, piše Faktor.
Kada je u pitanju Unska pruga, naveo je da je ona “stavljena u prioritet rada Ministarstva”, te da je s Hrvatskom dogovoreno da se napravi studija opravdanosti obnove Unske pruge, ali i da ograničenja predstavljaju “raspoloživa budžetska sredstva”.
– Neusvajanje budžeta (institucija Bosne i Hercegovine) za 2024. godinu dovelo je do određenih kašnjenja u realizaciji ove inicijative, ali očekujemo da ćemo do kraja godine imati odobrena sredstva i započeti rad na izradi studije – dodao je Forto.
Navodi i da su svjesni da se revitalizacijom pruge i uspostavljanjem željezničkog saobraćaja postiže jednostavniji i ekonomski prihvatljiv način povezivanja Bosne i Hercegovine sa Dalmacijom i kontinentalnom Hrvatskom.
No postavlja se pitanje šta je sa povezanošću prvo unutar BiH.
– Naš sljedeći prioritet na čijoj realizaciji aktivno radimo jeste uspostavljanje putničkih linija koje bi Mostar, Sarajevo i Banju Luku željeznički uvezali za Zagrebom i Beogradom. Sporazum o željezničkim graničnim procedurama na Koridoru Vc pregovaramo sa Vladom Republike Hrvatske. Takoder, rekonstrukcija pruge Doboj – Tuzla – Zvornik – Šabac – Ruma je zajednički projekat na kome radimo sa Vladom Republike Srbije. Nova inicijativa koju smo pokrenuli i uspješno završili je unos novog željezničkog pravca Čapljina – Trebinje – Nikšić – Podgorica u Indikativno proširenje TEN-T mreže – kaže Forto.