Ljubitelji čokolade sada imaju dodatan izgovor za konzumiranje omiljene poslastice, pošto su istraživanja pokazala da crna čokolada snižava krvni pritisak.
Analiza 20 odvojenih istraživanja, koju je izvršila “Kohran grupa”, otkrila je da svakodnevno konzumiranje crne čokolade opušta krvne sudove, zahvaljujući hemikaliji koju sadrži kakao, glavni sastojak ovog slatkiša.
Da bi efekat bio uočljiv, osoba bi morala svakog dana da pojede 100 grama čokolade, čime u organizam unosi 500 kalorija, što je četvrtina preporučene dnevne energetske vrijednosti za prosječnu ženu, pa je zaključak da postoje zdraviji načini za snižavanje krvnog pritiska.
Pošto su dosadašnje studije davale različite rezultate, naučnici iz “Kohrana” kombinovali su ranije studije da bi utvrdili da li zaista postoji bilo kakav efekat, prenosi BBC.
Lica koja su učestvovala u analizama konzumirala su različite količine čokolade svakog dana, od tri do 105 grama, ali opšti zaključak je da crna čokolada dovodi do manjeg obaranja krvnog pritiska, u vrijednosti od oko dva odsto idealnog sistolnog pritiska.
Naučnici naglašavaju da je eksperiment trajao samo dvije sedmice i da nisu poznati efekti dugoročnog konzumiranja crne čokolade.
“Iako nemamo dokaze o održivom smanjenju krvnog pritiska, manja redukcija koju smo vidjeli u kraćem periodu mogla bi da bude dodatna opcija za liječenje i mogla bi da doprinese smanjenju rizika od kardiovaskularne bolesti”, izjavila je vođa istraživanja Karin Rid iz Nacionalnog instituta integrativne medicine u Melburnu.
Visok krvni pritisak je uobičajena i opasna pojava. On se dovodi u vezu sa 54 odsto srčanih udara u svijetu i sa 47 odsto slučajeva bolesti srca.
Izvor : Srna














